Langkawi - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Aline Timmer - WaarBenJij.nu Langkawi - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Aline Timmer - WaarBenJij.nu

Langkawi

Blijf op de hoogte en volg Aline

02 September 2015 | Maleisië, Langkawi Islands

Daar gingen we dan, afgelopen donderdag 23:30 vanuit Kuala Lumpur naar Kuala Perlis. Een busrit van zo'n 7 uur naar het Noorden van Maleisië. Eenmaal aangekomen om 6:30 moesten we de boot halen van 7:00. Ditmaal een overtocht van een uur. En daar waren we dan, eindelijk! Hop naar het hotel, spullen droppen, omkleden en direct door naar het strand.

Na de lunch zijn wij, groep van zes, op de scooters gestapt en naar de 7-waterfalls gereden. Hier hebben wij, net zoals iedereen doet bij elke waterval, door het water over de rotsen geklommen om zo dichter bij de waterval te komen. Aan het eind van de middag zouden we naar de skybridge gaan waar de rest van de exchange students al waren geweest die middag. Helaas, de cable cars waarmee je naar boven moet sloot al om 18:00. Dus zouden we het de volgende dag weer proberen.

De zaterdag zijn wij begonnen met 'island hopping'. Wij zijn naar twee eilanden geweest welke totaal verschillend van elkaar zijn. De namen van de eilanden ben ik echter vergeten. Het eerste eiland had een 'geo forest park' met in het midden van het eiland een meer waar je heerlijk in kon zwemmen. Het volgende eiland was meer een zon, zee en strand eiland waar wij alleen maar hebben liggen bakken.
Nadat wij waren teruggekeerd op Langkawi gingen we voor poging twee naar de skybridge. Helaas, het was een holiday weekend en het was drukker dan normaal. Wij zouden twee uur in de rij moeten wachten om in de cable cars te mogen. Daar hadden wij natuurlijk geen zin in en beloofden elkaar dat we zondag ochtend vroeg weer terug zouden gaan.

Nou, je zal het wel raden. Zondag ochtend vroeg eruit, nadat we aardig laat of zeg maar gerust vroeg in bed lagen, dat ging hem echt niet worden. Dus daar gingen we weer in de middag op hoop van zegen, want ja drie keer is scheepsrecht. Behalve bij ons! Weer een rij van hier tot Tokio. Although onze bus pas 22:30 in de avond zou gaan vanuit Perlis moesten we al om 18:30 met de boot. En omdat het zo druk is moesten wij de tickets al kopen om 16:30. Uiteindelijk hebben wij de laatste uurtjes op Langkawi in een shoppingmall doorgebracht.

Time management is niet bepaald ons ding blijkt wel.
Goed excuus om nog eens terug te gaan.