Taylor's University & DK Senza - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Aline Timmer - WaarBenJij.nu Taylor's University & DK Senza - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Aline Timmer - WaarBenJij.nu

Taylor's University & DK Senza

Blijf op de hoogte en volg Aline

07 September 2015 | Maleisië, Kuala Lumpur

Taylor's University

Week drie op Taylor's University is inmiddels aangebroken. Hier een impressie van welke vakken ik volg:
- Holistic Approach to Health and Wellness
- Revenue Management
- Recreational Spa Management
- Socio-Antrhopology of Tourism
- Sustainable Development of Tourism
- Tourism Project
- Intercultural Management

Het zijn erg leuke vakken maar qua niveau ligt het enigszins lager vergeleken met Nederland. Bij Holistic Approach heb ik naast colleges ook praktijk. Hier krijgen wij dan Yogalessen. Niet iets wat je zou verwachten van een universiteit. Voor de rest is dit vak erg philosophisch wat erg interessant is om te leren maar niet bepaald mijn ding is in het dagelijks leven. De andere lessen zijn meer vergelijkbaar met lessen in Nederland.
Waar ik mij enorm aan stoor is het feit dat leerlingen en docenten te laat komen. Of als de les al is begonnen er nog een uur lang leerlingen binnendruppelen en rustig door blijven praten terwijl de docent gewoon doorgaat met de les. Erg respectloos! Dit gebeurt vooral bij Revenue Management. Dit is een grote klas met zo'n twintig leerlingen. Bij de andere lessen zitten we met max. acht personen en is er gelukkig meer respect voor de docent. De docenten die hier les geven komen overal vandaan. Zo heb ik twee Indiase docenten (erg moeilijk te verstaan soms vanwege het enorme accent), een Franse docent (ik heb serieus nog niks geleerd in zijn les aangezien hij meer aan het grappen is), een Italiaanse docent (de beste van allemaal, hij is erg enthousiast over zijn vak en dat is erg aanstekelijk) en als laatste een Maleisische docent (zij kan de klas goed in orde houden en kan goed lesgeven).

DK Senza

Dit appartementencomplex ligt op loopafstand van Taylor's. Hier wonen dan ook veel exchange en internationale studenten. In het complex zit o.a. een sauna, zwembad, fitness, tennisbaan, cafeetjes en supermarkten. Het is erg luxe voor ons als studenten. In Nederland zou je er een vermogen voor betalen.
Naast dat er een fitness in ons appartement is, heb ik ook een fitness abonnement afgesloten op school. Deze fitness is enorm groot met zwembad en groepslessen. Het zijn dan ook de groepslessen waar ik elke dag gebruik van maak. Erg leuk om ook andere mensen te ontmoeten hier.

  • 04 Maart 2016 - 13:34

    Roos-Sanne:

    Hey Aline,

    We kennen elkaar niet, maar ik ben via Google op jouw blog terechtgekomen. Ik moet volgend jaar op uitwisseling voor mijn studie en ben erg geïnteresseerd in Maleisië. Maandag moet ik mijn top 10 met scholen inleveren en zou super graag wat dingen willen vragen over deze school en jouw ervaringen. Hopelijk lees je dit nog op tijd. Hoe zou ik je wat vragen kunnen stellen?

    Groetjes Roos-Sanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Aline

Actief sinds 24 Aug. 2015
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 3535

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2015 - 06 Januari 2016

Study Abroad in Kuala Lumpur

Landen bezocht: